Hans Raskertoernooi

Hans Rasker toernooi

Sinds jaar en dag wordt er op de zondag tussen kerst en oud en nieuw een zaaltoernooi georganiseerd voor alle seniorenvoetballers van de vv Diepenveen, het kerst zaalvoetbal toernooi. Het toernooi wordt gehouden in het Dorpshuis, nu de Hof van Salland. Elke deelnemer kan zich inschrijven en ter plekke worden de teams ingedeeld. De teams zijn mix teams, zodat spelers van lagere elftallen samen optrekken met de selectie spelers. Bij genoeg deelnemers wordt er gestreden in 2 poules met uiteindelijk een finale tussen de poulewinnaars en die levert de winnaar van het Hans Rasker toernooi.

Gezelligheid en clubbinding zijn natuurlijk het belangrijkst, maar de gedrevenheid komt altijd bovendrijven. Na afloop van de finale is er de prijsuitreiking en de beroemde 3e helft met het beruchte ‘vrolijke rad van avontuur’.

Toen in 2003 de toenmalige voorzitter Hans Rasker is overleden heeft het bestuur, als eerbetoon voor zijn inspanningen voor de club, besloten om in het vervolg het zaalvoetbaltoernooi de naam van deze ex-voorzitter mee te geven. De prijsuitreiking wordt nog steeds gedaan door zijn 2 zonen, Thorald en Oscar.

Sinds een paar jaar zijn ook de A junioren welkom op het toernooi. Dit om de overgang van jeugd naar senioren te stimuleren. Als het niet lukt om op zondag tussen kerst en oud en nieuw te plannen, wordt er een andere dag gezocht.