Zomerstop

Hoe komen de teamindelingen tot stand?

Jeugdspelers worden ingedeeld op basis van leeftijd (geboortejaar), talent, ambitie, motivatie en voetbaltechnische vaardigheden. Er worden in elke leeftijdscategorie één of meerdere teams samengesteld bestaande uit spelers van de betreffende leeftijdsgroep. Spelerskenmerken die bepalend zijn bij selectie zijn de volgende:

• Technische kwaliteiten: Hoe bekwaam is de speler in het uitvoeren van handelingen met de bal?
  • Spelinzicht: Spelintelligentie en tactisch inzicht.
  • Inzet: Traint en speelt hij/zij met hart en ziel of loopt hij/zij snel de kantjes er van af? Volgt hij de aanwijzingen op van de trainer of verstoort hij/zij de training met zijn of haar gedrag?
  • Karakter/gedrag: Hoe is gedrag van de speler in een groep? Is de speler bereid om iets te leren? Is hij/zij coachbaar?

Verantwoordelijk voor de teamindelingen zijn de Technisch Coördinatoren, ook wel TC genoemd, in samenwerking met de leiders en trainers van de teams. De Technische Commissie houdt bij de selectie- en indelingsprocedure het clubbelang in de gaten en is hoofdverantwoordelijk voor de indeling van de teams. Lees hier ook de uitgebreide versie van selectie- en indelingsbeleid.

O8
Bij de O8 teams vindt altijd veel beweging plaatst. Omdat er gaandeweg het seizoen veel wijzigingen zijn, heeft vv Diepenveen ervoor gekozen om twee keer naar de indeling te kijken. Voor de start van het nieuwe seizoen (juni) worden de nieuwe teams ingedeeld. De Technische Commissie deelt samen met de trainers de spelers in op basis van kwaliteit en duur van speeljaren. Bij een speler die tussentijds instroomt bekijken we in welk team hij/zij het beste tot haar recht komt. In de winterstop bekijken we of een nieuw team kunnen formeren of in welk team plek is om nieuwe spelers aan toe te voegen.

O9 t/m O15
Indeling van de teams vindt plaats op basis van voetbalkwaliteit (op basis van bovengenoemde spelerskenmerken) waarbij iedere speler op zijn of haar eigen niveau speelt. Het eerste team speelt op het hoogste niveau van alle teams in deze leeftijdscategorie. Daarbij is het uitgangspunt om op het juiste niveau te spelen.

Vragen of opmerkingen?
De teamindelingen vinden op een zorgvuldige en integere manier plaats. Desondanks kan het zijn dat u vragen of opmerkingen heeft over de teamindeling van uw kind. U kunt hierover uw vraag of opmerking mailen naar: technischecommissie@vvdiepenveen.nl. Wij nemen na ontvangst van uw mail zo spoedig mogelijk contact met u op.

Klik hieronder op de indeling om een PDF document te openen met de teamindelingen per jeugdcategorie:

Indeling O8 vvDiepenveen seizoen 20242025

Indeling O9 vvDiepenveen seizoen 20242025