Als je in de harten van zovelen

Een plaatsje hebt gekregen

Dan is je jonge leven rijk geweest.

Het is alweer meer dan een half jaar geleden dat ons gewaardeerde lid Eddy Koldeweij is overleden. De familie van Eddy heeft destijds bij de uitvaart aangegeven geen bloemen te willen,  maar in plaats daarvan een donatie voor de jeugd van vvDiepenveen te doen.  Daar is massaal gehoor aangegeven. In overleg met de familie hebben jeugdcommissie en bestuur ervoor gekozen om deze donatie als mooie start te zien voor een miniveldje voor de jeugd. Daar is de nodige energie ingestopt en u heeft vast al het resultaat gezien.

Gekozen is voor een miniveldje om met name de hele kleintjes een kans te geven om alvast met de bal op het veld bezig te zijn. Dat verklaart ook de positie op het complex. Lekker dicht bij de speeltuin en het terras, zodat ouders lekker kunnen ontspannen met een drankje en tegelijkertijd hun kinderen in de gaten houden.

Naast de donatie van de familie Koldeweij hebben we financiële ondersteuning uit diverse hoeken gevonden. WijDeventer ( in Diepenveen bekend als dorpenplatform)  en onze eigen Vrienden van DSC hebben beide een mooie bijdrage geleverd. Ook willen we de bedragen van de Grote Clubactie en de subsidie van Salland Verzekeringen voor de afdeling voetbal gebruiken voor het veldje. Er loopt nog een aanvraag voor de Kracht van Salland subsidie. Het zou mooi zijn als deze ook gehonoreerd wordt. Als laatste is er een aanvraag gedaan voor BOSA subsidie bij de gemeente Deventer. Deze is bedoeld voor verfraaiing en onderhoud van sport accommodaties in onze gemeente.

Je ziet dat er op veel fronten ondersteuning is gezocht en gevonden voor dit mooie initiatief. Dan is het extra mooi dat een langgekoesterde wens van de afdeling voetbal waarheid is geworden.

Het veldje is al een tijdje in gebruik. Maar vandaag, zaterdag 13 april 2024, pakken we een momentje om nog even terug te denken aan Eddy. Jimme, achterneefje van Eddy, zal met zijn team de aftrap doen op de nieuwe mat. We danken de familie Koldeweij en alle genoemde instanties en mensen voor hun bijdrage. We gaan genieten van deze mooie toevoeging op de “Zunnebargh