Het is nu ongeveer 2 jaar geleden dat we zijn gestart met het verduurzamen van ons sportcomplex. We zien hier alle dagen nog het effect van en genieten nog steeds volop van de ruimte die we hebben. Ook de cijfers laten zien dat er resultaat wordt gehaald. Het energieverbruik is flink gedaald. Helaas zijn de energieprijzen wat aan de hoge kant geweest, maar dat ziet er nu ook weer beter uit. De volgende stap zal in de kantine zelf zijn. De (re)circulatie in de kantine en de sporthal wordt aangepast en de keuken en bar zijn aan een opknapbeurt toe. De kantinecommissie, samen met een “werkgroep”,  zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken, zowel qua inrichting als financieel. Het is nu even rommelig maar er zal spoedig verbetering in komen. Als het een beetje wil, denken we deze zomer te kunnen starten met het bargedeelte.

Zoals jullie merken zijn er diverse activiteiten gaande op en rond de “Zunnebargh”. Er wordt een miniveldje aangelegd voor de kleinste sporters. Lekker dichtbij de kantine om de talentjes goed in de gaten te kunnen houden vanaf het terras. De basis is uitgegraven. In week 11 komt het veldje er te liggen en een week later komt de kooi er om heen. Dankzij een donatie, de grote clubloten, de vrienden van en enkele subsidies kunnen we dit realiseren. Ook het speeltuintje gaat in de renovatie. De bovenste laag wordt afgegraven en weer aangevuld met speelzand. Het speeltuintje is destijds aangelegd door de “club van honderd”, de huidige “vrienden van DSC”. Zijn zorgen ook nu voor de financiële ondersteuning. Ook zal er een rookplek worden aangelegd zodat we het rookvrij maken van ons complex definitief vorm kunnen geven.

Een eindje verderop, op de wal van het 2e veld, zijn laurierstruiken aangeplant. De onderhoudsploeg, samen met enkele buren, hebben dit voor elkaar gemaakt. Over een paar jaar is deze wal mooi dichtgegroeid. De onderhoudsploeg is sowieso zeer actief. Zonder dat het waarschijnlijk de meeste mensen opvalt, ligt het complex er eigenlijk altijd netjes bij. Struiken snoeien, dakgoten schoonmaken, prullenbakken leeg, gras maaien en ga nog maar even door. Gerrit, Herman, Harrie, Klaas en Bertus staan bijna iedere woensdag paraat. Samen met Rinus en Ruud, kleedkamers en kantine schoonmaak, zorgen zij ervoor dat we prettig kunnen sporten. Laten we met z’n allen er op toezien dat ons mooie sportpark netjes blijft.