Doe Dag Zaterdag 13 april

Ieder jaar regelt de jeugdcommissie, samen met de werkgroep die het terrein onderhoudt, een Doe Dag. Op een avond kwam de jeugdcommissie bij elkaar om vrijwilligers te regelen. Ze werden gebeld en daarbij gevraagd: ‘neem vooral tuingereedschap, werkhandschoenen, emmers, kruiwagens en ladders mee.’ In de ochtend kwam iedereen bij elkaar om, onder het genot van een bakkie koffie, de taken waren aan de telefoon al verdeeld. Dit keer was het de noodzaak om de dug-outs eens grondig te poetsen. De dakranden mochten weer zwart worden in plaats van groen en er werd een houtwal gecreëerd van snoeihout.

Rondom de speeltoestellen in het kleine speeltuintje, werd een laag zwartzand weg gehaald, daar komt een nieuwe laag met speelzand in.

Het was een prachtige dag waardoor het helemaal geen straf was om de handen uit de mouwen te steken. Het woord dat de hele tijd rondom het clubgebouw en de dug-outs klonk was: Dasty.

Wat een wondermiddel is dat zeg, even op de vieze plekken spuiten, in laten trekken en schoon was het weer.

Tijdens de koffie pauze werd er even stilgestaan bij het nieuwe veldje. Deze werd officieel geopend, er werd zelfs een lint doorgeknipt en Harrie Nieuwenhuis vertelde het een en ander aan de genodigden.

Daarna gingen de klussers weer verder met hun taken, de emmers en kruiwagens gingen heen en weer, wat een gesjouw.

Het was een bedrijvigheid op het terrein, ook omdat de vrijwilligers van de handbalvereniging die dag aan het klussen waren.

Om een uur of half één pakte iedereen zijn of haar boeltje bij elkaar, werd er gezamenlijk geluncht en kon er naar tevredenheid terug gekeken worden op een productieve dag. AYETOO