Stukje over de mini’s

Het is altijd weer een leuk gezicht om te zien, op de woensdagmiddag rennen op de eerste helft van het hoofdveld kleintjes rond tussen de vier en zes jaar. Oefenen met een bal, leren schieten, overspelen, daar is waar het begint. Ook bij DSC is het mogelijk om vanaf het moment dat je viereneenhalf bent, mee te doen bij de training van de mini’s .Nu ongeveer zeven jaar geleden zijn Jan en Michel Berends, nadat er een tijdje geen mini’s waren, weer begonnen met een groepje enthousiaste voetballertjes in spé. Deze jongens spelen nu inmiddels alweer bij de jeugd onder de 12 en 13 dus het was en is een succes .In de loop van de afgelopen jaren zijn er een heleboel enthousiaste ouders geweest die met hun kind bij DSC kwamen omdat zij wouden kijken of voetbal misschien de sport zou zijn die het kind wou gaan doen. Voor veel kinderen het begin van hun voetbalcarrière, voor veel ouders het begin van hun trainerscarrière. Onderaan de ladder beginnen, spelenderwijs het voetballen leren, zonder druk, nog geen officiële wedstrijdjes, gewoon, lekker voetballen. Inmiddels is het ieder seizoen zo dat er zo’n acht kinderen starten, waarbij het totaal van rond de vijfentwintig kinderen aan het einde van het seizoen wordt bereikt. De oudere kinderen stromen door naar de JO8 en gaan dan eindelijk iedere zaterdag een echte wedstrijd spelen. Ondanks dat er geen competitie is voor de mini’s wordt er wel regelmatig een sterrenleague toernooi georganiseerd door clubs uit de omgeving. Dat is wat de mini’s graag doen, ze kunnen zich hiervoor iedere keer weer apart voor opgeven.

Kinderen mogen altijd komen kijken en een keer of drie meedoen voordat ze besluiten of ze lid willen worden van DSC.

Mocht jou kind nou ook een keer mee willen doen? Dat kan, stuur gerust een berichtje naar tc-pupillen@vvdiepenveen.nl

Marion Broeknellis is de coördinator van de mini’s bij DSC.

Seizoen 2023 /2024

Pietentraining