Op zaterdag 14 en zondag 15 januari vond het Boerenkooltoernooi plaats in het Hof van Salland.
Leuk om te weten is dat het toernooi een traditie is en de eerste aftrap plaatsvond in 1975.
Vaders en moeders, opa en oma hebben hier mooie herinneringen aan en zij weten dat dit hoort bij vv Diepenveen.
De Jeugdleden van vv Diepenveen mochten schitteren op dit mooie voetbalfestijn.
De teams worden begeleid door een ouder die als taak heeft het wisselen van de spelers zodat een ieder een gelijk aantal minuten speelt.

Al om half negen melden de eerste spelers zich, benieuwd naar de teamindeling.
In de zaal aangekomen, gaan ze als team bij elkaar staan. Genoeg shirts voor alle teams zodat je je teammaten goed herkend.
De zaalvoetbalregels worden uitgelegd. Voor iedereen toch wel nieuw, er is immers 2 jaar geen toernooi geweest.
De mini’s en Jo8-1, Jo8-2 en Jo8-3 beleven veel plezier met daarbij een grote opkomst van ouders en grootouders die boven op de tribune een plekje hebben gevonden
Zij zien enthousiaste spelertjes met afstand schoten, goede reflexen van de keepers, balbehandeling en vooral heerlijk pingelen.
Het scorebord blijkt ook heel belangrijk te zijn, de spelers kijken voortdurend hoelang de speeltijd nog is. En dan het mooiste moment van dag: de klok geeft aan nog 10 seconden.Alle spelers die niet in het veld staan tellen de seconden af. En dat is in Deventer te horen!
En dan … gaat de zoemer, de wedstrijd is afgelopen. Winnen of verliezen ligt bij deze groepen dicht bij elkaar. Het maakt niet zoveel uit meedoen dat vinden ze veel leuker.
Iedereen wint op deze mooie dag. En na een wedstrijd zoeken ze hun ouders op en kijken uit naar de volgende, maar belangrijker is meedoen tot de laatste seconde van elke wedstrijd.
Om half 12 is voor deze groepen het toernooi afgelopen en geslaagd en gaan tevreden naar huis na een broodje knakworst en drinken.

De teamfoto’s zijn hier te bekijken > Teamfoto’s

Dank aan de boerenkool en de activiteiten commissie.
En aan alle vrijwilligers die het boerenkooltoernooi mogelijk hebben gemaakt.
Namens Jeugdcommissie.