Nadat Tijn en Milan diverse keren gezien waren door scouts van de Go Ahead Eagles, mochten zijn vanaf begin dit jaar meedoen aan de Go Ahead Eagles academie. Tijn speelt bij Diepenveen in team JO11-1 en Milan in team JO9-1.

De Go Ahead Eagles academie is bedoeld om jonge spelers de mogelijkheid te geven om te ondervinden hoe het is om bij een profclub te trainen met andere talentvolle spelers. Het is vaak een eerste kennismaking voor de speler en zijn/haar ouders. Het motto van de Go Ahead Jeugdopleiding is “Kampioen worden is niet ons primaire doel, kampioenen maken is dat wel.”

Tijn en Milan mochten zichzelf laten zien in 8 trainingen tegen allemaal andere gescoute talenten uit de regio. Ze trainden onder andere tegen jongens die soms wel 1,5 tot 2 jaar ouder en een kop groter waren. Dit weerhield Tijn en Milan er niet van om vol gas te gaan en het beste uit zichzelf te halen.
De training kregen ze in Wesepe, op sportpark ‘de Muggert’, van gediplomeerde Go Ahead Eagles jeugdtrainers. Waar onze eigen trainer Mathijs ook deel van uitmaakt. De trainingen zaten goed in elkaar met een duidelijk structuur. Er hing een ontspannen sfeer en iedereen straalde plezier uit.

Nu de 8 trainingen erop zitten gaan de trainers, scouts en begeleiders van Go Ahead Eagles de spelers analyseren en beoordelen. In de maand augustus krijgen Tijn en Milan te horen of ze terug kunnen en mogen komen. Afwachten maar…

Hier zijn Tijn, Mathijs en Milan aanwezig op sportpark de Muggert.