Even bijpraten over de renovatie van  de “Zunnebargh”.

Zoals jullie weten wordt ons clubhuis grondig gerenoveerd. De voorbereidingen zijn in een ver gevorderd stadium. Vanaf komende week, 2 mei, wordt gestart met de verbouwing.

Wat gaan we ook alweer doen?

• Het asbest dak gaat eraf en zal worden geïsoleerd.
  • De ramen worden vervangen door ramen met dubbel glas
  • De WC’s gaan uit de kleedkamers en de kleedkamers geüpdatet
  • De entree wordt aangepast
  • Diverse aanpassingen in het bar gedeelte en op het terras
  • De verouderde installatie wordt vervangen door een milieu vriendelijke variant
  • Er worden zonnepanelen geplaatst

Dat zijn in het kort de onderdelen waar de komende zomer aan wordt gewerkt. Natuurlijk gaan we daar allemaal wat van merken. We proberen zo veel als mogelijk de trainingen en wedstrijden te laten doorgaan. Het wordt hier en daar wat behelpen, maar dat moet dan maar even.

Veel mensen hebben hun energie al in de voorbereiding gestoken en er zal nog regelmatig om hulp gevraagd worden. Naast de uitvoerende bedrijven hebben we nog veel werkzaamheden in eigen beheer. Handige handjes zijn welkom.
Heb je zin om te helpen? Bel even met Marieke Arts (06-15103760)

Het clubhuis is eigendom van DSC Omni. Gezamenlijk met alle 9 afdelingen hebben we een financiering afgesproken. Globaal ziet dat er als volgt uit:

• 1/3 deel komt uit de spaartegoeden van alle afdelingen
  • 1/3 deel wordt door de leden gefinancierd middels het obligatieplan
  • 1/3 deel komt uit diverse acties en subsidies (o.a. vriendenloterij, gemeentelijke ondersteuningen zoals BOSA en 1/3 regeling, provincie voor asbest sanering en Europese subsidie voor vitaal sporten in Diepenveen, Rabobank voor zonnepanelen, grote verloting, gezellige avonden door de “vrienden van”, evt ondersteuning van de rommelmarkt en lege flessen inleveren bij de AH)

We hopen dat de werkzaamheden voorspoedig verlopen zodat we in september in een vernieuwd jasje kunnen starten.

De volgende bedrijven gaan het voor ons realiseren, we hebben er alle vertrouwen in:

1. Renovatie daken en bouwkundige werken:  Joost de Haan (Diepenveen)
  2. Gevelrenovatie: Pasman (Diepenveen)
  3. Renovatie installaties: Assink Weustink (Raalte) en Koetsier (Wesepe)

Verder heeft I’M Architecten uit Deventer de plannen getekend en de vergunningen verzorgd.