Zessenveertig jaar Gerritstoernooi 1977-2023

Het idee voor een toernooi is ontstaan op Ameland. Daar verbleven de familie Nijenhuis en familie Spliethof elke zomervakantie. De vaders en hun kinderen voetbalden veel en graag, op Ameland en uiteraard in Diepenveen. De vaders staken de koppen bij elkaar en met hulp van vele anderen was in 1977 zo ver:

Het eerste Gerritstoernooi!

De naam dankt het toernooi aan Henk Gerrits, een Diepenvener en trouw lid van DSC die ontzettend veel tijd en aandacht besteedde aan zijn club. Henk Gerrits is  jaren geleden overleden maar het toernooi draagt nog altijd zijn naam. De organisatie had een vriendschappelijke band met een aantal Duitse clubs. Elk jaar kwamen ze naar het Gerritstoernooi. Overnachten in tentjes en op de vloer van de kantine. De wedstrijdjes duurden maar kort, 7 minuten, om alle teams te kunnen laten spelen. Dat is voorbij. In de loop van deze vier decennia jaar veranderde het toernooi met de tijd mee. Het toernooi duurt nu één weekend en we ontvangen ruim 100 teams uit de regio. Kunstgras en Fair Play hebben hun intrede gedaan en er klinkt muziek op de velden.