Boerenkooltoernooi

Alle wedstrijden worden gespeeld

in de enige voetbal-ARENA van Diepenveen

“Hof van Salland”

Op zaterdag 13 en een zondag 14 januari 2024 wordt het jaarlijkse “Boerenkooltoernooi” van vv Diepenveen gehouden. In de sportzaal van het Hof van Salland aan de Dorpsstraat 30 te Diepenveen.
Kijk hier voor de uitslagen
Kijk hier voor de teamfoto’s
Het jaarlijkse zaalvoetbaltoernooi, dat sinds ca. 1975 wordt gehouden tijdens de winterstop, is vooral bedoeld als opstart van de tweede seizoenshelft.
De toenmalige JeugdCommissie vond het een leuke activiteit om in de winterstop een toernooi te organiseren voor onze jeugd. De wedstrijden vonden plaats in de gymzaal van het dorpshuis. Er werden tegenstanders uitgenodigd uit Deventer en na het toernooi werd er met z’n allen boerenkool gegeten in het clubhuis. Dat was nog op het oude complex bij de tennisbaan aan de van Crommelinlaan. Er werden moeders gevraagd om een pan boerenkool te brengen en de jongens aten dat samen met de tegenstanders op.
Op een gegeven moment werd het toernooi niet meer geregeld. Er was op dat moment geen organisatie meer. We hebben het toen weer nieuw leven ingeblazen. De jeugdafdeling was echter zo groot geworden dat we besloten om er een onderling gebeuren van te maken. Het enthousiasme was zo groot dat we met het onderlinge gebeuren zijn door gegaan. Eerst ook nog met de moeders die de boerenkool maakten thuis, later met moeders die boerenkool in de Hof van Salland maakten. De boerenkool is helaas niet meer, maar een broodje worst voldoet ook prima.

Het Boerenkooltoernooi wordt georganiseerd door diverse vrijwilligers onder begeleiding van de Boerenkoolcommisssie, bestaande uit :

• Bjorn de Grutter
  • Wiebe Hofstra
  • Theo Ekhart
  • Rudie Jansman

Zij zijn bereikbaar via mailadres: boerenkooltoernooi@vvdiepenveen.nl

Klik HIER voor de spelregels